!! History Commons Alert, Exciting News

Context of 'Early 1998: ExxonMobil Helps Form ‘Global Climate Science Team’'

This is a scalable context timeline. It contains events related to the event Early 1998: ExxonMobil Helps Form ‘Global Climate Science Team’. You can narrow or broaden the context of this timeline by adjusting the zoom level. The lower the scale, the more relevant the items on average will be, while the higher the scale, the less relevant the items, on average, will be.

ExxonMobil helps create the Global Climate Science Team (GCST), a small task force that is charged with discrediting the scientific consensus opinion that greenhouse gases are warming the planet. Members of the task force include ExxonMobil’s senior environmental lobbyist, Randy Randol; the American Petroleum Institute’s public relations representative, Joe Walker; and Steven Milloy, who heads a nonprofit organization called the Advancement of Sound Science Coalition. [American Petroleum Institute, 4/1998; Union of Concerned Scientists, 2007, pp. 11 pdf file] Milloy’s organization had been secretly formed in 1993 by tobacco giant Philip Morris with the goal of creating uncertainty about the health hazards posed by secondhand smoke. [Union of Concerned Scientists, 2007, pp. 11 pdf file]

Entity Tags: Joe Walker, Randy Randol, Steven Milloy, Global Climate Science Team, ExxonMobil

Timeline Tags: Global Warming

The Global Climate Science Team drafts a memo outlining a plan to invest millions of dollars in an effort to undermine support for the Kyoto Protocol and discredit the scientific consensus opinion that greenhouse gases are causing the planet to warm. The draft plan, titled “Global Climate Science Communications Action Plan,” concedes that opposition to the protocol is not shared by the public. “There has been little, if any, public resistance or pressure applied to Congress to reject the treaty, except by those ‘inside the Beltway’ with vested interests,” it notes. A key component of the plan would be to “maximize the impact of scientific views consistent with ours on Congress, the media, and other key audiences.” To do this, they would “recruit a cadre of scientists who share the industry’s views of climate science and to train them in public relations so they can help convince journalists, politicians and the public that the risk of global warming is too uncertain to justify controls on greenhouse gases like carbon dioxide that trap the sun’s heat near Earth,” the New York Times reports. They would look to recruit scientists “who do not have a long history of visibility and/or participation in the climate change debate,” the memo says. According to the plan, “Victory will be achieved when… recognition of uncertainty becomes part of the ‘conventional wisdom.’” One method the institute would employ to measure the plan’s progress would be to count the number of news reports that express uncertainty about the issue of global warming. People involved in devising the strategy included Jeffrey Salmon of the George C. Marshall Institute; Steven Milloy, who later becomes a FoxNews.com columnist; David Rothbard of the Committee for a Constructive Tomorrow, which has received $252,000 from ExxonMobil; Myron Ebell of Frontiers of Freedom, also funded with money ($612,000) from the oil giant; and ExxonMobil lobbyist Randy Randol. Representatives of the Exxon Corporation, the Chevron Corporation, and the Southern Company, were also involved. [American Petroleum Institute, 4/1998; New York Times, 4/26/1998; Mother Jones, 5/2005]

Entity Tags: Joe Walker, Steven Milloy, Royal Dutch/Shell, Southern Company, Jeffrey Salmon, Global Climate Science Team, American Petroleum Institute, Randy Randol, Myron Ebell, David Rothbard, ExxonMobil

Timeline Tags: Global Warming

President George Bush appoints Philip A. Cooney as the chief of staff for the White House Council on Environmental Quality, which helps create and promote administration policies on environmental issues. In that position, he also serves as the Bush’s “climate team leader.” Cooney, a lawyer with a bachelor’s degree in economics, was formerly a lobbyist for the American Petroleum Institute. He has no background in science. [New York Times, 6/8/2005]

Entity Tags: George W. Bush, Philip A. Cooney

Timeline Tags: US Environmental Record

In a memo to the White House Council on Environmental Quality (CEQ), ExxonMobil lobbyist Randy Randol denounces esteemed climate scientist Robert Watson, chairman of the Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), as someone “handpicked by Al Gore” who is using the media to get “coverage for his views.” Thus he asks, “Can Watson be replaced now at the request of the US?” In addition to Watson, Randol names other climate experts who he wants “removed from their positions of influence.” A year later, the Bush administration will block Watson’s reelection as IPCC chairman. [Randol, 2/6/2005 pdf file; Mother Jones, 5/2005]

Entity Tags: Robert Watson, Randy Randol, Council on Environmental Quality

Timeline Tags: US Environmental Record, Global Warming

Larisa E. Dobriansky, deputy assistant secretary for national energy policy at the Department of Energy, meets with ExxonMobil lobbyist Randy Randol and the Global Climate Coalition, a group formed to oppose restrictions on greenhouse gases. Members of the coalition include ExxonMobil and the American Petroleum Institute. In the notes she prepared for the meeting, she wrote, “POTUS [President Bush] rejected Kyoto, in part, based on input from you.” [Mother Jones, 5/2005]

Entity Tags: Larisa E. Dobriansky, Global Climate Coalition, Randy Randol

Timeline Tags: US Environmental Record, Global Warming

ExxonMobil awards a $232,000 grant to Frontiers of Freedom to help launch a new branch organization called the Center for Science and Public Policy. The one-man operation will help bring scientists to Capitol Hill to testify on global warming and the health effects of mercury. [Union of Concerned Scientists, 2007, pp. 11 pdf file]

Entity Tags: Center for Science and Public Policy, Frontiers of Freedom, ExxonMobil

Timeline Tags: Global Warming

After publishing their heavily criticized article on global warming, Willie Soon and Sallie Baliunas quickly cultivate relationships with at least nine organizations whose climate change work is underwritten by ExxonMobil. Among her other affiliations, Baliunas becomes a board member and senior scientist at the Marshall Institute, a scientific adviser to the Annapolis Center for Science-Based Public Policy, an advisory board member of the Committee for a Constructive Tomorrow, and a contributing scientist to the online forum Tech Central Station. Soon will be the chief scientific researcher for the Center for Science and Public Policy, a senior scientist at the George C. Marshall Institute, as well as a contributor to the Heartland Institute. [Union of Concerned Scientists, 2007, pp. 15, 34-35 pdf file]

Entity Tags: George C. Marshall Institute, Annapolis Center for Science-Based Public Policy, Committee for a Constructive Tomorrow, Heartland Institute, Tech Central Station, Center for Science and Public Policy, Sallie Baliunas, Willie Soon

Timeline Tags: Global Warming

The Office of Management and Budget, which is reviewing the EPA’s forthcoming “Draft Report on the Environment” (see June 23, 2003) advises the EPA that the report “needs balance” and asserts that “global climate change has beneficial effects as well as adverse impacts.” The office also suggests removing the discussion on global warming completely from the report’s executive summary. “[D]elete climate change or use previously agreed upon material,” writes one staffer at the White House Council of Environmental Quality. Similarly, the White House Office of Science and Technology Policy suggests removing a discussion of the potential impacts climate change might have on human health and ecology. The Department of Energy also gets involved, arguing through the White House that EPA should delete any discussion of atmospheric concentrations of carbon because it is not a “good indicator of climate change.” Another official warns, “Take care here and be sure to be consistent with existing administration policy. Let us try to avoid another CAR scenario.” This is a reference to the Climate Action Report (CAR) (see May 2002) that the US submitted to the UN in May 2002. That report concluded that human activities are “causing global mean surface air temperature and subsurface ocean temperature to rise.” White House officials also suggest making edits to particular sentences. For example, the OMB asks the EPA to delete the phrases, “alter regional patterns of climate,” and, “potentially affect the balance of radiation.” It also suggests replacing the passage, “changes observed over the last several decades are likely mostly the result of human activities,” with, “a causal link between the buildup of greenhouse gases in the atmosphere and the observed climate changes during the 20th century cannot be unequivocally established.” Several of the edits are made by CEQ chief Philip Cooney, a former oil industry lobbyist. According to a congressional investigation, Cooney removes climate change “from a discussion of environmental issues that have global consequences, delete[s] a chart depicting historical temperature reconstruction, and insert[s] the word ‘potentially’ in several places to reduce the certainty of scientific statements regarding the impacts of climate change.” Cooney also advocates the removal of references to a 2001 National Research Council report (see June 2001) concluding that human activities contribute to global warming and information from a 1999 study indicating that global temperatures rose significantly over the previous decade compared with the last 1,000 years. Cooney also adds a claim to the draft report that satellite data does not support global warming, and removes a phrase that says “regional patterns may be altered” by climate change. In one memo, Cooney writes, “These changes must be made.” [New York Times, 6/19/2003; CBS News, 6/19/2003; Associated Press, 6/20/2003; US Congress, 1/30/2007 pdf file]

Entity Tags: Philip A. Cooney, Office of Management and Budget, Bush administration (43), Office of Science and Technology Policy, Council on Environmental Quality

Timeline Tags: Global Warming

The Bush administration announces its 10-year “Climate Change Science Program Strategic Plan” which it says is aimed at reducing the “uncertainties” associated with the issue of global warming. Its goals include identifying “natural variability” in climate change; improving climate forecasting; improving methods for determining the risks of global warming; improving methods of measuring the effects of greenhouse gases; and obtaining a better understanding of the impact global warming might have on humans, wildlife, and plant communities. The task will be a collaborative effort shared among 13 different federal agencies that have been charged with producing no fewer than 21 reports over the next four years. Critics of the plan say it is an attempt to prevent anything meaningful from being done to address the human causes of global warming. They note that scientists and governments from more than 150 countries have already reached a consensus on the issue—that global warming is happening, that human activity is the dominant force behind it, and that action needs to be taken immediately, before it is too late. “We can’t wait until we have perfect knowledge on climate change,” says Michael MacCracken, an atmospheric scientist who led US efforts to determine the potential effects of global warming from 1993 to 2001. McCracken mocks the Bush administration’s presumed respect for certainty, noting that it “appears to have no uncertainty about the safety of genetically modified foods,” a technology that many experts have raised concerns about. [Associated Press, 7/23/2003; Inter Press Service, 7/25/2005]

Entity Tags: Bush administration (43), Michael MacCracken

Timeline Tags: US Environmental Record, Global Warming

The journal Science publishes a paper written by two of the nation’s leading atmospheric scientists concluding that “modern climate change is dominated by human influences” and cannot be explained by natural causes. The article, titled “Modern Climate Change,” warns that climate change “may prove to be humanity’s greatest challenge” and that “it is very unlikely to be adequately addressed without greatly improved international cooperation and action.” The authors, Kevin Trenberth, head of National Center for Atmospheric Research (NCAR)‘s Climate Analysis Section, and Thomas Karl, director of NOAA’s National Climatic Data Center, insist that “there is no doubt that the composition of the atmosphere is changing because of human activities, and today greenhouse gases are the largest human influence on global climate.” [San Francisco Chronicle, 12/4/2003; Karl and Trenberth, 12/7/2003; Union of Concern Scientists and Government Accountability Project, 1/30/2007, pp. 31 pdf file]

Entity Tags: Kevin Trenberth, Thomas Karl

Timeline Tags: Global Warming

The US government’s Climate Change Science Program concludes in an annual report to Congress that emissions of carbon dioxide and other greenhouse gases are the only likely explanation for the rapid increase in global surface temperatures over the last three decades. It notes further that carbon dioxide and methane levels “have been increasing for about two centuries as a result of human activities and are now higher than they have been for over 400,000 years. Since 1750, CO2 concentrations in the atmosphere have increased by 30 percent and CH4 [Methane] concentrations in the atmosphere have increased by 150 percent.” The report, accompanied by a letter signed by the secretaries of energy and commerce and Bush’s science adviser, represents a dramatic shift in the administration’s view on climate change. Two years prior, when the Environmental Protection Agency similarly concluded in a report (see May 2002) that global warming is the result of human activity, Bush had dismissed it as something “put out by the bureaucracy” (see June 4, 2002). Myron Ebell, of the ExxonMobil-funded Competitive Enterprise Institute, an organization that is part of a campaign to discredit the consensus view that global warming is the result of human activity, says the report is “another indication that the administration continues to be incoherent in its global warming policies.” The report also acknowledges studies indicating that higher CO2 levels stimulate invasive weed growth more than it does crop growth. [Climate Change Science Program, 8/25/2004, pp. 79 pdf file; New York Times, 8/26/2004]

Entity Tags: Myron Ebell, Climate Change Science Program

Timeline Tags: US Environmental Record, Global Warming

A number of individuals and organizations that have received funding from oil giant ExxonMobil attack the recently released Arctic Climate Impact Assessment (see November 8, 2004), which found that the Arctic is warming “at almost twice the rate as that of the rest of the world.” The report said that the unprecedented speed of melting in the Arctic is an indication that the climate is undergoing drastic, possibly irreversible, changes that could result in the extinction of numerous species, cause major changes in regional ecosystems, and undermine the livelihood of circumpolar indigenous populations. One of the first attacks on the report is from FoxNews.com columnist Steven Milloy, an adjunct scholar at the libertarian Cato Institute ($75,000 from ExxonMobil). Milloy operates two ExxonMobil-funded organizations—the Advancement of Sound Science Center ($40,000 from ExxonMobil) and the Free Enterprise Action Institute ($50,000 from ExxonMobil)—both of which are registered to his home address in Potomac, Maryland. In his article, titled “Polar Bear Scare on Thin Ice,” he claims that one of the graphs in the study’s 149-page overview report contradicts the study’s conclusions. Harvard biological oceanographer James McCarthy, a lead author of the report, tells Mother Jones that the conclusions are solid. “In order to take that position, you have to refute what are hundreds of scientific papers that reconstruct various pieces of this climate puzzle,” he says. The overview report is a mere summary of a 1,200-plus- page, fully referenced, report, that underwent a rigorous peer-review process before publication. It was based on the work of more than 300 scientists and took four years to complete. Another ExxonMobil-funded group, the George C. Marshall Institute ($310,000 from ExxonMobil), also chimes in, issuing a press release that says the Arctic report was based on “unvalidated climate models and scenarios… that bear little resemblance to reality and how the future is likely to evolve.” Then, on the same day the Senate holds a hearing about the report’s findings, the Competitive Enterprise Institute (CEI) releases a statement claiming “The Arctic Climate Impact Assessment, despite its recent release, has already generated analysis pointing out numerous flaws and distortions.” CEI has received $1,350,000 from ExxonMobil (see May 2005). The Fraser Institute of Vancouver, the recipient of $60,000 from the oil company, claims that “2004 has been one of the cooler years in recent history,” a statement that is contradicted a month later by no one less than the United Nations’ World Meteorological Organization. It will report that 2004 was “the fourth warmest year in the temperature record since 1861.” [Mother Jones, 5/2005]

Entity Tags: Fraser Institute of Vancouver, Competitive Enterprise Institute, Steven Milloy, George C. Marshall Institute

Timeline Tags: Global Warming

Science magazine publishes a study by science historian Naomi Oreskes describing how a review of “928 abstracts, published in refereed scientific journals between 1993 and 2003, and listed in the ISI database with the keywords ‘climate change’” failed to turn up even one study explicitly challenging the consensus opinion that global warming has anthropogenic causes. [Science Magazine, 12/3/2004] Her findings are disputed by Dr. Benny Peiser, a senior lecturer in the science faculty at Liverpool John Moores University, who says that his own review of the abstracts from the ISI database found that only one-third implicitly backed the consensus view, and explicitly, only one percent. He tries to get his findings published in Science, but the magazine does not accept it. [Daily Telegraph, 1/5/2005] Peiser later sends 34 abstracts, which he insists challenge the consensus view, to Tim Lambert, a computer scientist who blogs on environmental issues. Lambert and his readers note that only a few of the abstracts actually appear to question anthropogenic global warming. They also note that the authors who do dispute global warming have backgrounds—such as petroleum geology, and energy and power engineering—that are typically sympathetic to the views of industry. [Lambert, 5/6/2005]

Entity Tags: Naomi Oreskes, Tim Lambert, Benny Peiser

Timeline Tags: Global Warming

According to a study done by Britain’s Royal Society, in 2005, ExxonMobil provides $2.9 million in funding to 39 groups that the society says misrepresent climate change. Such groups include the International Policy Network, George C. Marshall Institute, Competitive Enterprise Institute, and Center for the Study of Carbon Dioxide and Global Change. [Guardian, 9/20/2006; New York Times, 9/21/2006]

Entity Tags: International Policy Network, ExxonMobil, Royal Society, George C. Marshall Institute, Competitive Enterprise Institute, Center for the Study of Carbon Dioxide and Global Change

Timeline Tags: Global Warming

The George C. Marshall Institute publishes a book titled, Shattered Consensus: The True State of Global Warming. In its press release announcing the book, the institute says the book “demonstrates the remarkable disparities between so-called ‘consensus documents’ on global warming… and climate reality.” The book, edited by longtime climate contrarian Patrick Michaels, a meteorologist, features essays contributed by Sallie Baliunas, Robert Balling, Randall S. Cerveny, John Christy, Robert E. Davis, Oliver W. Frauenfeld, Ross McKitrick, Eric S. Posmentier, and Willie Soon. Michaels is affiliated with at least ten organizations that have been funded by ExxonMobil and the Marshall Institute has received some $630,000 from ExxonMobil in support of its climate change program (see Between 1998 and 2005). [George C. Marshall Institute, 12/14/2005; Union of Concerned Scientists, 2007, pp. 12 pdf file]

Entity Tags: John Christy, Willie Soon, George C. Marshall Institute, Ross McKitrick, Sallie Baliunas, Robert Balling, Oliver W. Frauenfeld, Robert E. Davis, Randall S. Cerveny, Patrick Michaels, Eric S. Posmentier

Timeline Tags: Global Warming

The broadcast public relations firm Medialink Worldwide produces a video news release (VNR) titled, “Global Warming and Hurricanes: All Hot Air?” Medialink was hired to make the VNR by Tech Central Station, a project of the Republican lobbying and PR firm DCI Group. ExxonMobil, a client of the DCI group, gave Tech Central Science Foundation $95,000 in 2003 and specified that those funds be used for “climate change support.” The VNR features meteorologists Dr. William Gray and Dr. James J. O’Brien who deny there’s a link between global warming and hurricane intensity. Gray has said in the past that global warming is a “hoax,” while O’Brien is listed as an expert at the George C. Marshall Institute, which in 2004 received $170,000 from ExxonMobil. The VNR is aired by WTOK-11 in Meridian, Mississippi on May 31, 2006. The segment is re-voiced by the station anchor, Tom Daniels, who introduces the piece by saying, “Hurricane seasons for the next 20 years could be severe. But don’t blame global warming.” He does not disclose that the report was produced by a PR firm that was paid by an organization funded by ExxonMobil. [Center for Media and Democracy, 11/14/2006; Democracy Now!, 11/14/2006; San Francisco Chronicle, 11/15/2006]

Entity Tags: ExxonMobil, Medialink Worldwide, Tech Central Station, James J. O’Brien, William Gray, WTOK-11, DCI Group, Tom Daniels

Timeline Tags: Global Warming

A team of Russian and American scientists conclude in a study published in the journal Science that the melting of Siberia’s carbon-rich permafrost could result in the release of about 500 billion tons of carbon dioxide into the atmosphere over the next 100 years. That would almost double the atmosphere’s current load of the greenhouse gas which currently stands at about 700 billion tons. When permafrost melts, it makes organic material available to microbes which convert much of the carbon in it into carbon dioxide. This process results in what is known as a “positive feedback” loop whereby the increased presence of greenhouse gases leads to more warming and consequently to the melting of more carbon-rich permafrost. Leading climate models do not factor in the melting of Siberia’s permafrost, which covers some 400,000 square miles, when trying to make predictions about climate change. Previous estimates of the amount of carbon contained in the permafrost have put the value much lower. “We have known [about] the permafrost in Siberia before,” explains atmospheric scientist Bala Govindasamy, “Previous estimates for global permafrost [are] between 200 and 400 [billion tons]. This study has found higher carbon content in the Siberian permafrost and estimates that the total global amount could be about 1,000 [billion tons].” This report “makes it kind of scary—it means there’s a form of climate risk that we really haven’t got a good handle on,” notes Chris Field, director of the Carnegie Institution’s Department of Global Ecology at Stanford. Another scientist, paleoclimatologist David Anderson of the National Oceanic and Atmospheric Administration’s National Climate Prediction Center, tells the San Francisco Chronicle that carbon dioxide released from Siberia “could raise temperatures dramatically beyond the current projections. Second, it could raise the rate at which temperatures rise.” [Los Angeles Times, 6/16/2006; San Francisco Chronicle, 6/16/2006; Zimov, Schuur, and Chapin, 6/16/2006]

Timeline Tags: Global Warming

In a meeting with the Royal Society, ExxonMobil executives say the company will end its funding of groups that misrepresent the science of climate change. [Royal Society, 9/4/2006 pdf file; Guardian, 9/20/2006; New York Times, 9/21/2006]

Entity Tags: ExxonMobil, Royal Society

Timeline Tags: US Environmental Record

Britain’s top scientific body, the 1,400-member Royal Society, demands in a letter to ExxonMobil that it end its support for groups that spread misinformation about global warming. In 2005, the company gave 39 such groups a total of $2.9 million (see 2005). The letter accuses the oil giant of having “misrepresented the science of climate change by outright denial of the evidence.” According to the Society, the company’s statements on the issue have been “inaccurate and misleading.” In particular, the letter strongly criticises the company’s “corporate citizenship reports,” which insist that “gaps in the scientific basis” undermine arguments that climate change is anthropogenic. The letter states that there is a “false sense somehow that there is a two-sided debate going on in the scientific community” concerning the causes of climate change. While “thousands and thousands” of international scientists agree that climate change is linked to greenhouse gases, ExxonMobil’s assertions rely on the views of just “one or two professional contrarians.” In response, ExxonMobil says the letter “inaccurately and unfairly described [the] company” and adds that it stopped funding one such group, the Competitive Enterprise Institute, earlier in the year. [Royal Society, 9/4/2006 pdf file; Guardian, 9/20/2006; New York Times, 9/21/2006]

Entity Tags: Competitive Enterprise Institute, ExxonMobil, Royal Society

Timeline Tags: US Environmental Record

Bill Sammon, the Washington managing editor for Fox News, sends an internal email instructing his journalists and producers to slant their coverage of climate change stories in favor of questioning the validity of climate change claims. Sammon’s order is given during a series of global climate change talks, and less than 15 minutes after Fox News correspondent Wendell Goler told viewers that the UN’s World Meteorological Organization (WMO) had announced that 2000-2009 was “on track to be the warmest [decade] on record.” Sammon’s email says in part: “Given the controversy over the veracity of climate change data… we should refrain from asserting that the planet has warmed (or cooled) in any given period without IMMEDIATELY pointing out that such theories are based upon data that critics have called into question. It is not our place as journalists to assert such notions as facts, especially as this debate intensifies.” The email also comes amidst a steady promotion by the network of the so-called “Climategate” scandal, which hinges on misrepresentations of emails sent between climate scientists and supposedly casts critical doubts on the science behind the claims of climate change and global warming. Ultimately, all independent inquiries will clear the accused scientists of misconduct and manipulation, though these reports will receive less attention from Fox. And, though Sammon portrays his directive as an attempt to be fair and balanced, the “debate” is largely in the media, and fueled by conservative politics and by corporations and investors that would be impacted by regulation of greenhouse gas emissions. No national or international scientific body disputes that global warming is caused by human activities, and it is the consensus view of the vast majority of the world’s climate scientists that greenhouse gas emissions are the cause of the rise in the Earth’s average temperature since the 19th century. Goler had noted during his broadcast that in spite of “Climategate” claims, data from the National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) and the National Aeronautics and Space Administration (NASA) prove that the climate is indeed heating up due to a man-made increase of carbon dioxide in the atmosphere. Despite the facts, minutes after Goler’s report, Sammon sends his email to the staffs of Fox News’s “straight” news shows and others, ordering them to report that claims of human-caused climate change are controversial. That evening, news anchor Bret Baier introduces another report by Goler by saying in part that as “Climategate-fueled skeptics continued to impugn global warming science, researchers today issued new and even more dire warnings about the possible effects of a warmer planet.” After Goler’s evening report, Baier tells viewers that “skeptics say the recordkeeping began about the time a cold period was ending in the mid 1800s and what looks like an increase may just be part of a longer cycle,” and runs a clip by American Enterprise Institute scholar Kenneth Green impugning the credibility of climate change science. And a few minutes later, correspondent James Rosen falsely claims that climate scientists “destroyed more than 150 years worth of raw climate data” in order to promote the theory of climate change. [Media Matters, 12/15/2010]
Sammon Previously Manipulated Fox News Reporting - Less than two months ago, Sammon ordered journalists and producers to use the term “government option” instead of “public option” to describe a specific health care proposal by Senate Democrats, as his preferred term had been shown to be less favorable to that proposal (see October 27, 2009 and After).

Entity Tags: Kenneth Green, Bill Sammon, Ben Dimiero, Bret Baier, James Rosen, National Oceanic and Atmospheric Administration, Fox News, World Meteorological Organization, Wendell Goler, National Aeronautics and Space Administration

Timeline Tags: Global Warming, Domestic Propaganda

Ordering 

Time period


Email Updates

Receive weekly email updates summarizing what contributors have added to the History Commons database

 
Donate

Developing and maintaining this site is very labor intensive. If you find it useful, please give us a hand and donate what you can.
Donate Now

Volunteer

If you would like to help us with this effort, please contact us. We need help with programming (Java, JDO, mysql, and xml), design, networking, and publicity. If you want to contribute information to this site, click the register link at the top of the page, and start contributing.
Contact Us

Creative Commons License Except where otherwise noted, the textual content of each timeline is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike