!! History Commons Alert, Exciting News

Belize



Events: (Note that this is not the preferable method of finding events because not all events have been assigned topics yet)

A libel lawsuit filed in May 1999 by Michael Ashcroft, the treasurer of Britain’s Conservative Party, against the London Times is settled without any money changing hands. The Times printed a story on July 21, 1999 alleging that Ashcroft was under investigation by the US Drug Enforcement Administration for being involved in money laundering and other drug-related crimes. Times publisher Rupert Murdoch has the newspaper print a front-page statement withdrawing the allegations. Ashcroft is a billionaire businessman with extensive interests in Belize. By settling the suit, Murdoch and Ashcroft avoid a lengthy court fight that could strongly, and negatively, impact the Tories’ chances in the upcoming elections. Supporters of Times editor Peter Stothard say the paper did not make an apology, and insist that the Times’s investigation into Ashcroft’s affairs has been vindicated. [Guardian, 12/9/1999] The Times investigation began with a leak of unclassified information from former DEA agent Jonathan Randel, who will be sentenced to jail for the leak (see January 15, 2003).

Entity Tags: Michael Ashcroft, Rupert Murdoch, Drug Enforcement Administration, London Times

Timeline Tags: US International Relations

Ordering 

Time period


Email Updates

Receive weekly email updates summarizing what contributors have added to the History Commons database

 
Donate

Developing and maintaining this site is very labor intensive. If you find it useful, please give us a hand and donate what you can.
Donate Now

Volunteer

If you would like to help us with this effort, please contact us. We need help with programming (Java, JDO, mysql, and xml), design, networking, and publicity. If you want to contribute information to this site, click the register link at the top of the page, and start contributing.
Contact Us

Creative Commons License Except where otherwise noted, the textual content of each timeline is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike